Kaj je LDL holesterol?

LDL 3

Kaj je LDL holesterol?

Lipoprotein majhne gostote, poznan tudi kot LDL holesterol spada med lipoproteine, ki jih vaše telo proizvaja za prenos holesterola po telesu.

LDL holesterol pogosto imenujemo »slabi« holesterol, saj se lahko holesterol, ki ga vsebujejo delci LDL, čez čas nakopiči na stenah arterij. Splošno znano je, da je povišana raven LDL holesterola eden od dejavnikov tveganja za razvoj koronarne srčne bolezni. Obstajajo številni dejavniki tveganja za razvoj koronarne srčne bolezni in pomembno je, da ste pozorni na vse ter tako zmanjšate splošno tveganje za nastanek bolezni.

Merjenje ravni LDL holesterola

Če je test vaše ravni holesterola pokazal, da imate povišano raven holesterola, obstaja verjetnost, da je vaša raven LDL holesterola nad priporočeno ravnjo.

Zaželena vrednost LDL holesterola je:

  • 3 mmol/l ali manj,

Kako znižati raven LDL holesterola

Za razlago rezultatov testa ravni holesterola in pomoč pri zniževanju le-te se vedno posvetujte s svojim osebnim zdravnikom. Dobra novica je, da obstaja kar nekaj ukrepov, ki jih lahko sprejmete za znižanje ravni LDL holesterola. Čeprav je nekaj vzrokov za razvoj povišane ravni holesterola zunaj našega nadzora (vključno s starostjo in spolom), obstaja več dejavnikov, ki jih lahko obvladujemo sami. Osebni zdravnik vam bo dal več priporočil za spremembo prehrane in načina življenja.

LDL holesterol in vaša prehrana

Eden najučinkovitejših načinov za zniževanje povišane ravni LDL holesterola je zmanjšanje vnosa nasičenih maščob in transmaščobnih kislin ter njihova zamenjava z nenasičenimi maščobami*. Pripravili smo priročno stran za preprosto zamenjavo živil, kar je odličen način za odkrivanje majhnih prehranskih sprememb, ki jih lahko uvedete in pri tem še vedno uživate v živilih, ki jih zaužijete.

Prav tako je pomembna zdrava, uravnotežena in raznolika prehrana. Za lažji začetek smo pripravili odličnih receptov, ki jih najdete tu..

Dodatna možnost pa je uvedba živil z dodanimi rastlinskimi steroli v vašo prehrano. Namaz Becel ProActiv vsebuje dodane rastlinske sterole – aktivno učinkovino, ki klinično dokazano znižuje raven holesterola*.

Vsakodnevno uživanje 1,5–2,4 grama rastlinskih sterolov kot del zdrave prehrane in zdravega življenjskega sloga lahko ob uživanju zadostne količine sadja in zelenjave v 2 do 3 tednih zniža raven holesterola za 7 do 10 %. Rastlinske sterole v naravni obliki v majhnih količinah najdemo tudi v številnih živilih, ki jih uživamo vsak dan, kot so rastlinska olja, oreščki, kosmiči, žita, sadje in zelenjava.

* Povišan holesterol je dejavnik tveganja za razvoj koronarne bolezni srca. Za koronarno bolezen srca obstaja več dejavnikov tveganja, sprememba enega od teh dejavnikov ima lahko pozitiven učinek kar pa ni nujno.

TOP