Kaj povzroča povišano raven holesterola?

Kaj povzroča povišano raven holesterola?

Kaj povzroča povišano raven holesterola?

Čeprav večina meni, da je eden glavnih razlogov za povišano raven holesterola nezdrava prehrana, imajo lahko osebe, ki se prehranjujejo razmeroma zdravo, prav tako povišano raven holesterola. Možne vzroke za holesterol (ali povišane ravni holesterola) lahko razdelimo na dejavnike, na katere lahko sami vplivamo z majhnimi spremembami prehranjevanja in načina življenja, ter na dejavnike, na katere nimamo vpliva.

Kaj torej povzroča povišano raven holesterola?

Vzroki za povišano raven holesterola, na katere lahko vplivamo, so:

  • prehrana, ki vsebuje veliko nasičenih maščob in transmaščobnih kislin,
  • nezdrava in enolična prehrana,
  • prekomerna telesna teža ali debelost.

Vzroki za visoko raven holesterola, na katere ne moremo vplivati:

  • Starost
  • Spol
  • Family history;
  • Družinska anamneza

Prehrana in vzroki za holesterol

Če ste opravili test ravni holesterola in je vaša raven nad priporočeno vrednostjo, vam bo zdravnik verjetno predlagal nekaj sprememb v vaši prehrani. Na primer:

Za začetek lahko nasičene maščobe (ki jih najdemo npr. v siru, maslu, mastnem mesu in številnih predelanih živilih, npr. peciva) v svoji prehrani nadomestite z večkrat nenasičenimi maščobami. Te najdemo v oreščkih, semenih, rastlinskem olju in namazih na osnovi rastlinskih olj.

Druga možnost je uživanje živil z manj maščobami – na primer zamenjava masla z mastnim namazom Becel ProActiv. Če potrebujete idejo za zamenjavo, so številne možnosti predstavljene v preglednici za zamenjavo živil.

Običajno pomaga tudi uživanje uravnotežene in raznolike prehrane – poskusite uživati polnozrnata živila, oreščke, semena, polnozrnate kosmiče in stročnice ter veliko sadja in zelenjave. Če vam vzdrževanje diete predstavlja težavo, vam bo morda pomagalo, da si pripravite seznam priljubljenih okusnih receptov v bolj zdravi različici, da vaša prehrana ne bo tako enolična.

Poskusite lahko tudi z uvedbo živil, ki vsebujejo dodane rastlinske sterole, ki klinično dokazano znižujejo raven holesterola:* vsakodnevno uživanje 1,5–2,4 grama rastlinskih sterolov kot del zdrave prehrane in zdravega življenjskega sloga lahko ob uživanju zadostne količine sadja in zelenjave v 2 do 3 tednih zniža raven holesterola za 7 do 10 %.

Če želite izvedeti več, boste tukaj podrobnejše informacije našliu>o zniževanju holesterola s pomočjo prehrane.

Ali stres lahko poviša raven holesterola?

Stres ne spada med neposredne vzroke za povišane ravni holesterola, vendar pa lahko predstavlja dodatno fizično obremenitev za osebe z nezdravim načinom prehranjevanja in nezdravim življenjskim slogom. Za ohranitev zdravega srca razmislite o spremembi svoje prehrane in pogostejši telesni dejavnosti, saj se boste tako lažje spopadli s stresom. Prav tako je pomembno, da si zagotovite dovolj spanca in počitka.

*Povišan holesterol je dejavnik tveganja za razvoj koronarne bolezni srca. Za koronarno bolezen srca obstaja več dejavnikov tveganja, sprememba enega od teh dejavnikov ima lahko pozitiven učinek kar pa ni nujno. Izdelek Becel ProActiv ni primeren za kuhanje.

TOP