Kaj je HDL holesterol?

hdl 1

Kaj je HDL holesterol?

Kratica HDL izhaja iz imena snovi lipoprotein velike gostote. HDL spada v skupino snovi, imenovanih lipoproteini, ki jih naše telo proizvaja za lažji prenos maščob po telesu. HDL holesterol je poznan tudi pod imenom »dobri« holesterol, saj je sposoben odstranjevati in prenašati holesterol iz arterij do vaših jeter, ki ga nato izločijo.

HDL holesterola ne smemo zamenjati za LDL holesterol (lipoprotein majhne gostote ali »slabi« holesterol), ki je dejansko odgovoren za kopičenje holesterola v arterijah in venah. Za več informacij o tem preberite naš članek o LDL holesterolu. Visoka raven holesterola predstavlja dejavnik tveganja za razvoj koronarne srčne bolezni. Obstajajo številni dejavniki tveganja za razvoj koronarne srčne bolezni in pomembno je, da poskrbite za vse, če želite zmanjšati splošno tveganje za nastanek bolezni.

Preverjanje ravni HDL holesterola

Če vam osebni zdravnik predlaga test ravni holesterola, vam bodo preverili skupno raven holesterola ter razmerje med skupnim holesterolom in HDL holesterolom.

Priporočljivo je, da raven HDL holesterola pri moških znaša vsaj 1 mmol/l, pri ženskah pa vsaj 1,2 mmol/l.

Ko dobite rezultate testa, vam jih bo vaš osebni zdravnik pomagal pravilno interpretirati. Pri razumevanju številk je pomembno vedeti, katera številka označuje HDL holesterol in katera ne.

Visoka raven HDL holesterola je običajno dober znak, zato je HDL holesterol pomembno ohraniti vsaj na priporočeni ravni. Razmerje med obema vrstama holesterola je podrobneje pojasnjeno tukaj.

Povišane ravni HDL holesterola

Če test holesterola pokaže povišane ravni holesterola, vas bo vaš zdravnik najprej povprašal o vaši prehrani in načinu življenja. Zakaj? Čeprav obstajajo številni dejavniki, ki lahko vplivajo na vašo raven holesterola, kot so družinska anamneza, starost, spol in prekomerna telesna teža, sta spremembi prehranskih navad in načina življenja dva dejavnika, ki ju lahko sami najbolje nadzirate. Korak k zdravemu prehranjevanju in načinu življenja predstavlja majhno, a pomembno spremembo, ki jo lahko uvedete za izboljšanje ravni »dobrega« HDL holesterola.

Telesna vadba, zmanjšanje količine nasičenih maščob in transmaščob v prehrani, ki jih nadomestite z nenasičenimi maščobami, ter uvedba živil, ki vsebujejo rastlinske sterole s sposobnostmi zniževanja ravni holesterola skupaj prispevajo k obvladovanju ravni holesterola. Za več informacij o zniževanju ravni holesterola si oglejte tukaj.

TOP