Zdravje vašega srca

Vaše srce je osupljivo. Neprekinjeno deluje vsako sekundo življenja, je motor organizma, saj po naših žilah poganja življenje. Črpa kri in po celem telesu raznaša esencialne snovi, ki so nujno potrebne za normalno delovanje našega organizma. Močnejše ko je vaše srce, manj energije porabi za črpanje.

Kaj so srčno-žilna obolenja (SŽO)?

SŽO je splošni izraz, ki označuje težave s srcem. Najpogostejši razlog za smrt v razvitem svetuje so srčno-žilna obolenja. Tudi v Sloveniji je tako. To je bolezensko stanje, v katerem kri ne more normalno krožiti, saj postajajo odebeljene arterijske stene vse težje prehodne, to pa lahko povzroči srčni infarkt.

Čeprav lahko že z majhnimi spremembami v svojem življenju bistveno zmanjšamo verjetnost, da naše srce zboli, se še vedno premalo zavedamo usodnih posledic nezdravega načina življenja. Z majhnimi spremembami lahko vplivamo na boljšo kakovost življenja in na svoje zdravje.

Dejavniki tveganja

Najprej se pozanimajte, kaj vse lahko ogrozi vaše srce. Eden najpogostejših vzrokov za SŽO je način življenja pa tudi okolje, v katerem živimo in se gibamo, lahko prav tako negativno vpliva na naše zdravje. Na nekatere dejavnike lažje vplivamo, na nekatere pa žal ne moremo:

Starost in spol

Starost je eden izmed ključnih dejavnikov, ki kaže na stanje srca. Z leti ta dejavnik postaja vse pomembnejši, tveganja za razvoj bolezni srca in ožilja pa vse večje. Spol je prav tako pomemben podatek, saj so moški bolj nagnjeni k boleznim srca in ožilja kot ženske.

Kajenje

Opuščanje kajenja ali popolna prekinitev je ena najpomembnejših odločitev, ki jo lahko sprejmete. Kajenje, tudi če pokadite le eno ali dve cigareti na dan, lahko usodno vpliva na zdravje vašega srca in poveča tveganje za SŽO za 50 %. Prenehate kaditi takoj, kmalu boste lahko občutili pozitivne posledice prenehanja na vaše splošno počutje.

Povišan holesterol v krvi

Povzroča zoženje žil, kri se pretaka počasneje, srce ne uspe več tako hitro črpati krvi. Raven vašega holesterola vam lahko ugotovijo le na zdravniškem pregledu. Dobra stran povišanega holesterola pa je, da ga s primernim načinom prehrane in z dnevno telesno dejavnostjo oz. z gibanjem, lahko uspešno zmanjšate.

Visok krvni pritisk

Merilnik za merjenje krvnega pritiska lahko kupite v vsaki lekarni. Glede na način življenja pa je priporočljivo, da se na redno merjenje pritiska navadite že v mladosti. Visok krvni pritisk lahko preprosto uravnavate z uravnoteženo prehrano, gibanjem in zdravim načinom življenja.

Sladkorna bolezen

Ima zelo resne posledice za vaše srce in ožilje. V kombinaciji s kajenjem, povišanim krvnim pritiskom in povišanim holesterolom, pa je za vaše srce skoraj nepremagljiva težava. S pravočasnim ukrepanjem in z upoštevanjem načel zdravega življenja in prehrane lahko stanje delno popravite in omejite.

Družinska nagnjenost k SŽO

Nič novega ni dejstvo, da se težave in nagnjenost k nekaterim SŽO prenašajo iz roda v rod. Starost, pri kateri se je razvila bolezen, je pomembna pri določanju stopnje tveganja. Pri očetih in sinovih je pomemben podatek, ali se bolezen pojavi pred 55. letom starosti, pri materah in hčerah pa pred 65. letom starosti.

Če poznate družinsko anamnezo, se lahko pravočasno pripravite in izberete primeren način, kako poskrbeti za svoje zdravje in srce.

Etnična pripadnost

V nekaterih etničnih skupinah obstaja večja verjetnost za razvoj bolezni srca.

Povečana telesna teža

povečuje tveganje za povišan krvni pritisk, povišan holesterol in sladkorno bolezen. Že manjše zmanjšanje telesne teže lahko pomembno vpliva na vaše počutje in na zdravje srca. Posvetujte se z zdravnikom o ustreznih ukrepih in načinih za zniževanje telesne teže.

Pretirano uživanje alkohola

lahko vpliva na vaše srce, je pa tudi vzrok za povišan krvni pritisk, srčno aritmijo, povečano telesno težo (visoka kalorična vrednost alkoholnih pijač).

Stres

je tihi in posredni dejavnik, ki vpliva na naše počutje in zdravje, v kombinaciji s kajenjem, hitro in slabo prehrano, alkoholom ter telesno nedejavnostjo pa lahko usodno zaznamuje naša življenja. Naučite se sproščanja in pazite na vsakodnevno zdravo in uravnoteženo prehrano.

TOP