Podrobno o merjenju holesterola

Podrobno o merjenju holesterola

Podrobno o merjenju holesterola

Vaše srce poganja kri po telesu in s tem zelo dobro skrbi za vas in zato tudi vi primerno poskrbite zanj. Pogosto govorimo o telesni aktivnosti in uravnoteženi prehrani, ki sta dejansko ključnega pomena za ohranjanje zdravja srca, storimo pa lahko še nekaj: seznanimo se lahko s svojimi zdravstvenim stanjem.

To pomeni, da moramo poznati Svoje vrednosti zdravstvenih meritev, kot so indeks telesne mase (ITM), krvni tlak in – kot bomo natančneje pojasnili spodaj – raven holesterola. V pomoč smo sestavili ta koristen članek, v katerem so pojasnjene vse podrobnosti testiranja holesterola.

Zakaj je testiranje holesterola pomembno?

Povišana raven holesterola je eden izmed dejavnikov tveganja za bolezni srca in ožilja. Na srečo je preverjanje ravni holesterola zelo preprosto. Preprosta meritev holesterola vam lahko pove, koliko holesterola imate v krvi. Gre za zelo uporabno informacijo, ki vas lahko motivira k preprostim, vendar nujnim spremembam za uvedbo prehrane, ki bodo po potrebi pripomogle k znižanju ravni holesterola.

Naročanje na testiranje

Če si želite izmeriti raven holesterola, se naročite pri svojem osebnem zdravniku.

Kako poteka merjenje holesterola?

Obstajata dve glavni možnosti merjenja holesterola – pri prvi vam vzorec krvi vzamejo iz vene, pri drugi pa iz kapilare, veliko manjše žile, ki jo najdemo po vsem telesu. Pri prvi vrsti meritve zdravstveni delavec poišče veno, navadno na roki ali dlani, in z iglo odvzame majhno stekleničko krvi. To nato pošlje v laboratorij v analizo. Čakanje na rezultate se lahko razlikuje, vendar večina laboratorijev prejme rezultate v 48 urah in bolniki jih lahko nato prejmejo pri svojem osebnem zdravniku.

Pri drugi vrsti meritve zdravstveni delavec z majhno iglo odvzame kapljico krvi iz konice prsta. Kapljico nato kanejo na majhen trak, ki ga vstavijo v posebno napravo. Rezultati so vidni takoj, kar pomeni, da boste s svojo ravnjo holesterola seznanjeni v zgolj nekaj minutah.

Ko prejmete rezultate, vam bo zdravnik razložil dobljene vrednosti in pojasnil, kaj pomenijo za vaše zdravje. Ni pomembno samo, da ste seznanjeni s temi vrednostmi, temveč morate vedeti tudi, kaj pomenijo. Če so vrednosti zunaj ciljnega območja, boste najbrž prejeli veliko koristnih nasvetov za spremembe življenjskega sloga, ki jih lahko uvedete. Med te spremembe lahko spadajo znižanje telesne teže, sprememba prehrane in pogostejša telesna aktivnost.

Kaj pomenijo rezultati mojega testa holesterola?

Iz vaših rezultatov testa so razvidne skupna raven »slabega« oziroma LDL holesterola in raven »dobrega« HDL holesterola v vaši krvi. Priporočila so:

  • skupni holesterol naj bi znašal 5 mmol/l ali manj;
  • LDL holesterol naj bi znašal 3 mmol/l ali manj;
  • HDL holesterol naj bi znašal vsaj 1 mmol/l pri moških in vsaj 1,2 mmol/l pri ženskih osebah.

Na spletni strani Becel ProActiv vam ponujamo številne vire, s pomočjo katerih boste bolje razumeli holesterol. Če želite izvedeti več o tem, kaj je holesterol, tukaj preverite definicijo ali pa si preberite o LDL in HDL holesterolu v našem članku o »dobrem« in »slabem« holesterolu. Če želite bolje razumeti svoje ravni, vam lahko pomaga naš članek o normalni ravni holesterola, ki ga najdete tukaj.*

Merjenje holesterola je odličen način za boljše razumevanje lastnega zdravja in sprejemanje boljših odločitev. Poleg tega je meritev hitra in preprosta. Če še ne poznate svojih vrednosti, se za meritev naročite že danes in čim prej spoznajte svoje zdravstveno stanje.

* Rastlinski steroli klinično dokazano pomagajo zniževati raven holesterola v krvi. Povišan holesterol je dejavnik tveganja za razvoj koronarne bolezni srca. Za koronarno bolezen srca obstaja več dejavnikov tveganja, sprememba enega od teh dejavnikov ima lahko pozitiven učinek kar pa ni nujno. 30 g Becel ProActiv dnevno učinkovito znižuje holesterol (za 7-10%, v 2-3 tednih) z rednim dnevnim vnosom 1,5-2,4 g rastlinskih sterolov kot del uravnotežene in raznolike prehrane, ki vključuje redno uživanje sadja in zelenjave, da se vzdržuje količina karotenoida.

TOP