Pogosto zastavljena vprašanja

Pogosto zastavljena vprašanja o holesterolu

Vprašanja o izdelkih Becel ProActiv

Kako izdelek Becel ProActiv znižuje raven holesterola?

Izdelek Becel ProActiv vsebujejo rastlinske sterole, ki delno preprečijo absorpcijo holesterola v črevesju.* Preberite več o izdelku Becel ProActiv in holesterolu

Kdo lahko uživa izdelek Becel ProActiv?

Izdelek Becel ProActiv je primeren za osebe, ki želijo znižati ali aktivno uravnavati svoje ravni holesterola.* Uživate jih lahko tudi, če jemljete zdravila za zniževanje ravni holesterola, statine.

Vedno se posvetujte s svojim zdravnikom, tudi o tem, ali je izdelek Becel ProActiv primeren za vas. Becel ProActiv s prehranskega vidika ni primeren za nosečnice in doječe matere ali otroke, mlajše od pet let.

ProActiv ni namenjen ljudem, ki jim ni treba nadzirati ravni holesterola v krvi. Zaužitje več kot 3 g rastlinskih sterolov na dan ni priporočljivo. Če jemljete zdravila za zniževanje holesterola morate uživati proizvod pod zdravstvenim nadzorom.

Kako pogosto bi moral/-a uživati izdelke Becel ProActiv?

Za najboljše rezultate je izdelek Becel ProActiv priporočljivo uživati vsak dan.

Za priporočen vnos 1,5-2,4 g rastlinskih sterolov zadostuje vnos 3 porcij po 10 g Becel ProActiv.

Kako dolgo traja, da izdelek Becel ProActiv zniža raven holesterola?

Raziskave kažejo, da lahko rastlinski steroli v izdeleku Becel ProActiv ob rednem dnevnem vnosu 30 g izdelka dnevno v samo dveh do treh tednih znižajo raven holesterola za 7 do 10 %.

Vprašanja o holesterolu

Kaj je »visoka« raven holesterola?

Obstajata dve glavni vrsti holesterola. LDL holesterol je poznan kot »slabi« holesterol, ki povečuje tveganje za nastanek srčno-žilnih obolenj, HDL ali »dobri« holesterol pa vas pomaga ščititi. Povišana raven navadno pomeni skupno vrednost, ki presega 5 mmol/l.

Kako lahko zvišam raven »dobrega« holesterola?

Poskusite se več gibati in jesti več nenasičenih maščob namesto nasičenih. Verjetno lahko pomaga tudi zmernejše uživanje alkohola ter uživanje več sadja in zelenjave.

Preberite več o rastlinskih sterolih.

Vprašanja o živilih

Ali bi zmanjšanje mlečnih živil v prehrani pripomoglo k znižanju ravni holesterola?

Polnomastni mlečni izdelki imajo pogosto visoko vsebnost nasičenih maščob, kar zvišuje raven »slabega« (LDL) holesterola. Nemastni mlečni izdelki, kot so namazi z nizko vsebnostjo maščob in posneto mleko, pa ne predstavljajo tega tveganja in so pomemben del prehrane za zdravo srce. Vsebujejo tudi kalcij, ki je bistven za zdrave kosti.

Ali bi vegetarijanska prehrana pripomogla k znižanju ravni holesterola?

Ni vam treba postati vegetarijanec/-ka, dovolj je če nasičene maščobe nadomestite z nenasičenimi ter uživate puste kose mesa, veliko sadja in zelenjave, polnozrnata živila in mlečne izdelke z manj maščobami.

Koliko mastnih rib bi moral/-a zaužiti in zakaj?

Mastne ribe (kot so losos, skuše, sardine, sardele in postrvi) vsebujejo omega 3 maščobne kisline, ki ohranjajo vaše srce zdravo. Svetuje se uživanje vsaj ene do dveh porcij mastnih rib tedensko.

Katera živila vsebujejo dovolj energije?

Prvi pogoj je, da redno jeste zdravo in uravnoteženo hrano. Pomaga tudi redna telesna dejavnost. Sadje in zelenjava počasi sproščata energijo in jo torej zagotavljata dalj časa. Druga visokoenergijska živila s počasnim sproščanjem so polnozrnata žita, oves in testenine.

Ali obstajajo zdravi nadomestki običajnih prigrizkov?

Seveda. Tukaj je nekaj predlogov, lahko pa si prenesete tudi našo uporabno preglednico za zamenjavo živil:

  • sadje: sveže, zamrznjeno, v pločevinki ali posušeno,
  • zelenjava, pripravljena na različne načine
  • oljke, češnjevi paradižniki ali neslani oreščki,
  • lahki jogurti,
  • polnozrnato manj mastno krušno pecivo, žemljice, kolački,
  • krekerji in pusta skuta.

Katera živila me bodo nasitila, da ne bom posegal/-a po prigrizkih?

Uživajte živila, ki se počasi absorbirajo (poznana tudi kot živila z nizkim glikemičnim indeksom). Izbirate lahko med ovsenimi kosmiči, fižolom, stročnicami, polnozrnatimi testeninami, kruhom, rižem ali katerim koli sadjem ali zelenjavo.

Vprašanja o telesni dejavnosti

Je hitra hoja vsak dan dovolj, da ohranim zdravo srce?

Hitra hoja je dobra za vaše srce, vendar je pomembno, da ohranjate višji srčni utrip, zaradi česar boste morali pospešiti svoj tempo ali se povzpeti na strmejši hrib, ko boste dosegli boljšo telesno pripravljenosti.

Je vodna aerobika dober način za ohranjanje telesne pripravljenosti?

Da, vodna aerobika (ali katerakoli druga vadba, primerna za vaš nivo telesne pripravljenosti) je varna in učinkovita: vadba lahko traja od 45 minut do ene ure in zagotavlja odlične učinke za vaš srčno-žilni sistem. Pozitivno vpliva na gibljivost in prispeva k porabi kalorij.

Je tek na prostem pozimi dobra zamisel?

Da, vendar je priprava bistvenega pomena. Nanesite kremo z zaščitnim faktorjem, oblecite več plasti oblačil in uporabite lahke funkcijske tkanine, ki se prilegajo telesu. Nosite nogavice iz sintetičnih vlaken, ki preprečujejo nastanek žuljev in atletskega stopala, ter si nadenite kapo in rokavice. Počasi se ogrevajte in se izogibajte hitremu teku v hudem mrazu – modri tekači tečejo za vzdrževanje telesne pripravljenosti.

Za več informacij se obrnite na našo telefonsko številko za pomoč uporabnikom: 080 20 15

* Izdelek Becel ProActiv vsebuje rastlinske sterole.

Rastlinski steroli klinično dokazano pomagajo zniževati raven holesterola v krvi. Povišan holesterol je dejavnik tveganja za razvoj koronarne bolezni srca. Za koronarno bolezen srca obstaja več dejavnikov tveganja, sprememba enega od teh dejavnikov ima lahko pozitiven učinek kar pa ni nujno. 30 g (3 porcije) ProActiv dnevno učinkovito znižuje holesterol (za 7-10%, v 2-3 tednih) z rednim dnevnim vnosom 1,5-2,4g rastlinskih sterolov kot del uravnotežene in raznolike prehrane, ki vključuje redno uživanje sadja in zelenjave, da se vzdržuje količina karotenoida.

TOP