10 stvari, ki vam pomagajo k dobremu spancu

10 stvari, ki vam pomagajo k dobremu spancu

Dober spanec je pomemben del zdravega življenjskega sloga, saj pripomore k temu, da se počutite pomlajeni in pripravljeni na spopadanje z vsem, kar vas čaka tisti dan. Predstavljamo 10 preprostih prijemov za boljši spanec, od obvladovanja skušnjavi, da bi ponoči uporabljali računalnik, do zagotavljanja ustrezne temperature vašega telesa za dober nočni spanec.

10 nasvetov za boljši nočni spanec

1. Vzpostavite rutino. Določite čas za jutranje vstajanje in večerni odhod v posteljo, ki naj bo vsak dan enak. Čeprav je pritiskanje gumba za dremež na budilki mikavno, se boste s pomočjo jutranje rutine tudi zvečer v posteljo vsakič odpravili ob približno istem času.

2. Privoščite si kopel. S toplo, vendar ne prevročo kopeljo se boste sprostili in ogreli ter tako preprečili neprijetno drgetanje. Še en trik je več plasti posteljnine, tako da med spancem lahko zlahka uravnavate svojo temperaturo in najdete tisto pravo, ki vas bo ponesla v trden spanec.

3. Telovadite. Nežno raztezanje tik pred odhodom v posteljo vam bo pomagalo, da se boste umirili in sprostili. Vsaj 150 minut aktivne vadbe čez teden (na primer 30 minut dnevno pet dni v tednu) in večerno raztezanje je odličen način, da boste lažje zaspali, hkrati pa boste čez dan učinkovitejši in pozornejši. Pazite le, da vadba pred odhodom v posteljo ne bo preveč intenzivna, saj se boste morda zato težje sprostili. Raztezanje naj bo nežno in počasno.

4. Ugasnite luči. Poskusite se izogniti premočni svetlobi nekaj ur pred odhodom v posteljo. Eden najpreprostejših načinov za boljši spanec je izogibanje »modri svetlobi«, ki jo oddajajo elektronski izdelki, kot so mobilni telefoni in prenosniki in ki vas ohranja budne in vpliva na vašo telesno uro.

5. Odpovejte se kofeinu. Morda se vam zmanjšanje dnevnega odmerka kofeina zdi kar prehudo žrtvovanje, vendar pa boste s pitjem brezkofeinske kave ali čaja po kosilu zagotovili, da ob odhodu v posteljo ne boste budni kot sova.

6. Uvedite ritual. Naj bo to nežno masiranje in nanos vaše priljubljene vlažilne kreme, 20-minutno branje knjige ali skodelica zeliščnega čaja. Ustvarite večerni ritual, s katerim se znebite stresa, ki se je nabral čez dan. To je eden od najpreprostejših načinov za boljši spanec. Za več zamisli si tukaj oglejte naš članek o obvladovanju stresa.

7. Poskrbite, da vam bo udobno. Preverite različne vzmetnice, da boste našli pravo zase, in če je le mogoče, jih tudi preizkusite. Dobra vzmetnica lahko izboljša vaš spalni položaj in prispeva k trdnemu spancu. Vsem niso všeč enake stvari in če je vam všeč zelo trda vzmetnica, vašemu partnerju ali partnerici pa mehka, se še vedno lahko odločite za kombinirano vzmetnico.

8. Poslušajte beli hrup. Mogoče se vam zdi ta nasvet nenavaden, vendar pa se lahko s poslušanjem stalnega in enakomernega hrupa prenehate osredotočati na sosedovo govorjenje ali partnerjevo smrčanje. Poslušajte zgoščenko z zvoki valov ali preprosto vklopite ventilator. Obe možnosti odlično pripomoreta k boljšemu spancu.

9. Pišite. Ko zaradi skrbi ne morete spati, pogosto pomaga, da le-te spravite iz sebe. To lahko storite s preprostim seznamom opravil ali pisanjem dnevnika, ki vam bo pomagal razčistiti zagate. Svoje skrbi pustite na papirju kot načrt za spopad naslednji dan.

10. Uživajte lahko hrano. Zaužitje velikega in težkega obroka tik pred spanjem vam lahko prepreči, da bi zlahka zaspali, zato se zvečer odločajte za lahko hrano. Dodaten preprost nasvet za boljši spanec je izogibanje prekomernemu uživanju alkoholnih pijač, saj lahko alkohol neugodno vpliva na nočni počitek.

TOP