Simptomi visoke ravni holesterola

Simptomi visoke ravni holesterola

Simptomi visoke ravni holesterola

Najprej je potrebno poudariti, da vidni simptomi povišanega holesterola ne obstajajo. Medtem ko je raven holesterola pomembna za zdravje srca in ožilja – povišana raven holesterola je namreč eden od dejavnikov tveganja za razvoj bolezni srca in ožilja* – vidni simptomi povišane ravni holesterola ne obstajajo in edini način za ugotavljanje povišane ravni holesterola je meritev holesterola pri vašem zdravniku.

Preverjanje ravni holesterola v krvi

Čeprav vidni simptomi holesterola ne obstajajo, lahko svojega osebnega zdravnika ali drugega usposobljenega zdravstvenega delavca prosite, da preveri vašo raven holesterola, saj gre za zelo preprosto meritev. Za postopek je potreben zgolj vzorec krvi, ki vam ga navadno odvzamejo z iglo ali pa s hitrim vbodom v prst.

Ko ste seznanjeni s svojo ravnjo, lahko po potrebi uvedete potrebne korake za znižanje holesterola. Številne posameznike seznanjenost z lastno ravnjo holesterola motivira k bolj zdravi prehrani in življenjskemu slogu.

Nezdrave navade, ki vplivajo na raven holesterola: znaki, da boste morda morali uvesti spremembe!

Čeprav vidni simptomi povišanega holesterola ne obstajajo, je kljub temu pomembno, da svoj holesterol ohranjate znotraj priporočene ravni. Redno merjenje ter razumevanje vpliva prehrane in življenjskega sloga na raven holesterola sta lahko odločilna.

Dejavniki tveganja, ki jih lahko spremenite, so:

  • prehrana z visoko vsebnostjo nasičenih maščob. »Slabe« nasičene maščobe najdemo v večini mesa in mesnih izdelkov, v polnomastnih mlečnih izdelkih in predelanih živilih ter pecivu, na primer piškotih. Če želite znižati raven holesterola, nadomestite živila z visoko vsebnostjo nasičenih maščob z živili, ki vsebujejo »dobre« nenasičene maščobe. Več o tem lahko preberete v našem članku o nasičenih in nenasičenih maščobah.*
  • Nezdrava prehrana, ki ni raznolika. Uravnotežena prehrana je pomembna za ohranjanje želenih ravni holesterola. Preberite več o posameznih skupinah živil in si tukaj oglejte našo lestvico uravnotežene prehrane.
  • Prekomerna telesna teža ali debelost. Aktiven življenjski slog v kombinaciji z uravnoteženo prehrano vam lahko pomaga pri ohranjanju zdrave telesne teže. Tukaj lahko najdete 10 enostavnih predlogov za telesno aktivnost.

Za več informacij o dejavnikih tveganja za visoko raven holesterola, na katere ne moremo vplivati, si tukaj oglejte naš članek o vzrokih za holesterol.

Več o holesterolu

Na spletni strani Becel ProActiv vam v pomoč ponujamo številne vire:

Kaj je holesterol? Razumljivo razlago holesterola in njegove vloge v telesu najdete v tem članku. Za informacije o različnih vrstah holesterola (»dobrem« in »slabem«) so vam lahko v pomoč tudi naši članki o LDL in HDL holesterolu.

Kako znižati raven holesterola Če rezultati vaših meritev kažejo, da je vaša raven holesterola nad priporočeno mejo, jo lahko znižate s številnimi preprostimi spremembami prehrane in življenjskega sloga. Praktični nasveti so vam na voljo v tem celovitem pregledu.

Vaš prehranski načrt za zniževanje ravni holesterola. Odkrijte, kaj je osnova prehrane za zniževanje holesterola. Nudimo vam informacije o zdravi prehrani in o nasičenih in nenasičenih maščobah.

* Zamenjava nasičenih maščob v prehrani z nenasičenimi lahko prispeva k vzdrževanju normalne ravni holesterola v krvi. Povišan holesterol je dejavnik tveganja za razvoj bolezni srca in ožilja. Povišan holesterol je dejavnik tveganja za razvoj koronarne bolezni srca. Za koronarno bolezen srca obstaja več dejavnikov tveganja, sprememba enega od teh dejavnikov ima lahko pozitiven učinek kar pa ni nujno. Pomembno je, da ste pozorni na vse ter tako zmanjšate splošno tveganje za nastanek bolezni.

TOP