Etnična pripadnost

Etnična pripadnost

Etnična pripadnost

Če imate južnoazijske korenine, obstaja 50 % večja verjetnost, da utrpite srčni infarkt v primerjavi z ljudmi z evropskimi koreninami z enakim zdravstvenim stanjem.

Svoje možnosti lahko izboljšate tako, da se seznanite z dejavniki tveganja, vključno z visokim tveganjem za povišane ravni holesterola.

Gre za ravni holesterola

Vemo, da obstajata dve vrsti holesterola, »dobri« in »slabi«, ter da je razmerje med »dobrim« in »slabim« holesterolom pomembnejše od skupne ravni holesterola v krvi.

  • HDL Holesterol je »dober« – višje ravni vas ščitijo pred boleznimi srca in ožilja.
  • LDL holesterol je »slab« – višje kot so ravni, večje je tveganje.
  • Trigliceridi, druga oblika maščobe, pri kateri prav tako pazimo na raven v krvi.

Tudi znotraj teh skupin so nekatere vrste LDL holesterola nevarnejše od drugih in nekatere vrste holesterola HDL zagotavljajo manjšo zaščito.

HDL in LDL holesterol

Ravni trigliceridov, sladkorna bolezen ter zdrava telesna teža in oblika telesa

Verjetnost za višje ravni trigliceridov je lahko povezana z dedno nagnjenostjo k telesni obliki jabolka, in ne obliki hruške. Kopičenje maščobe na predelu trebuha se imenuje trebušna debelost in občutno povečuje tveganje za nastanek sladkorne bolezni.

Zmanjševanje tveganja za bolezni srca in ožilja

Bolj kot ste podvrženi tveganjem, večje so koristi zmanjševanja dejavnikov tveganja. Številna tveganja za srčni infarkt izhajajo iz dejavnikov, na katere lahko vplivamo.

  • Izogibajte se živilom, ki so bogata z nasičenimi maščobami (npr. maslo), saj lahko povišajo raven »slabega« LDL holesterola.
  • Obseg pasu nad 90 cm (za moške) ali 80 cm (za ženske) poveča tveganje za nastanek sladkorne bolezni in bolezni srca in ožilja.
  • Če vaša družinska anamneza vključuje sladkorno bolezen, povišane ravni holesterola ali srčni infarkt, se z osebnim zdravnikom pogovorite o merjenju ravni holesterola.
  • Bodite aktivni: redna telesna aktivnost dokazano zmanjšuje tveganje za nastanek bolezni srca in ožilja. Aktivnost lahko celo poveča vrednosti »dobrega« HDL holesterola.
  • Uživajte raznoliko sadje in zelenjavo, pri čemer poskušajte zaužiti pet porcij na dan.
  • Če imate prekomerno telesno težo, lahko 10-odstotno znižanje telesne teže zviša vašo raven »dobrega« HDL holesterola za 8 % in zniža raven »slabega« LDL holesterola za 15 %.

  • V prehrani poiščite bolj zdrave zamenjave.

  • Prenehajte s kajenjem. Že ena cigareta na dan poveča vaše tveganje za nastanek bolezni srca in ožilja.

TOP