Zniževanje ravni holesterola na naraven način

Zniževanje ravni holesterola na naraven način

Zniževanje ravni holesterola na naraven način

Če imate povišano raven holesterola v krvi, se verjetno sprašujete, kako jo lahko znižate na naraven način. Obstajajo preproste spremembe, ki jih lahko uvedete v svojo prehrano in življenjski slog, da vam bodo pomagale znižati holesterol na priporočeno raven. Čeprav je vselej najpomembneje, da upoštevate nasvete osebnega zdravnika, pravzaprav obstajajo številni naravni načini za zniževanje ravni holesterola, ki vam bodo pomagali pri pridobivanju dobrih navad.

Kaj je treba upoštevati pred poskusom zniževanja ravni holesterola na naraven način

Raven holesterola je pomembna, ker je povišan holesterol eden izmed dejavnikov tveganja za nastanek srčno-žilnih obolenj. Obstajajo pa še številni drugi dejavniki in dobro bi bilo, da za zmanjšanje splošnega tveganja za nastanek srčno-žilnih obolenj obvladate tudi te. Priporočamo vam, da se dogovorite za obisk osebnega zdravnika (če še tega niste storili). Preverite svojo raven holesterola v krvi in se s svojim zdravnikom pogovorite o možnostih ukrepanja. Ko se boste seznanili s svojo ravnjo holesterola in si zastavili dosegljive cilje, boste lažje ostali motivirani. To pa je pomembno pri uvajanju novega načina prehranjevanja in življenjskega sloga, saj boste imeli občutek, da holesterol znižujete na naraven način.

Kako znižati raven holesterola na naraven način

Pri zniževanju holesterola na naraven način in skrbi za srce je izboljšanje prehrane ter življenjskega sloga ključnega pomena. Katere nove navade pa morate osvojiti in kako jih lahko umestite v svoj prenatrpan življenjski slog? Naj vam predstavimo nekaj možnosti:

Spremembe v prehrani, ki se zdijo kot naravni način za zniževanje ravni holesterola

Hrana, ki jo zaužijete, lahko spremeni raven holesterola. Vpliva lahko predvsem dvoje: zamenjava »slabih« nasičenih maščob z »dobrimi« nenasičenimi maščobami v prehrani* in uživanje živil z dodanimi rastlinskimi steroli, ki klinično dokazano znižujejo raven holesterola*, kot del raznolike ter uravnotežene prehrane, ki vsebuje veliko sadja in zelenjave, ter zdravega življenjskega sloga. Predstavljamo vam nekaj najboljših namigov za spremembo prehranjevalnih navad, s katerimi si boste zagotovili zdravo in uravnoteženo prehrano:

Kaj je treba upoštevati pred poskusom zniževanja ravni holesterola na naraven način

  • Pri nakupovanju živila z visoko vsebnostjo nasičenih maščob nadomestite z živili z nizko vsebnostjo (nasičenih) maščob in/ali živili z visoko vsebnostjo nenasičenih maščob: preverite podatke na deklaraciji in si naredite zalogo rastlinskih olj, kot so sončnično ali repično olje, mastnih rib in mehkih namazov na osnovi rastlinskega olja.
  • Nekaj mesnih jedi nadomestite s fižolom in stročnicami, polnozrnatimi izdelki ali ribami ter se odločajte za pusto meso.
  • Pojejte pet porcij sadja in zelenjave na dan.
  • Vaša splošna prehrana naj bo zdrava, uravnotežena in raznolika. Več o tem, kako poskrbeti za uravnoteženo prehrano, lahko izveste tukaj.
  • Izogibajte se ocvrti hrani; živila raje pripravljajte kuhana v vodi, na pari ali na žaru.
  • Za prigrizke si namesto vrečke čipsa ali piškotov privoščite majhne količine neslanih oreščkov in semen.
  • Zamisli za uravnotežene obroke najdete na naši strani z recepti.

Spremembe življenjskega sloga za zniževanje ravni holesterola na naraven način

Obstaja povezava med prekomerno telesno težo ali debelostjo ter zvišano ravnjo LDL holesterola (»slabega« holesterola) in nižjo ravnjo HDL holesterola (»dobrega« holesterola). V kombinaciji z uravnoteženo prehrano lahko z gibanjem lažje vzdržujete zdravo telesno težo. 150 minut tedenske vadbe je lažje vključiti v celoten teden, kot ste si morda doslej predstavljali. To velja tudi za posameznike, ki morajo večino delovnega dneva preživeti sede. Pri zdravem življenjskem slogu pa moramo upoštevati tudi splošno počutje, zato je dobro znižati raven stresa in poskrbeti za zadostno količino spanca.

Znižajte svojo raven stresa in poskrbite za gibanje:

  • Namesto z dvigalom pojdite po stopnicah.
  • Vsak dan izvedite eno ali več 10-minutnih vaj.
  • Od 15 do 30 minut dnevno posvetite meditaciji.
  • Namesto z avtomobilom ali javnim prevozom v službo ali po opravkih pojdite s kolesom ali peš.
  • Odločite se za nov hobi, pri katerim se boste gibali in naj bo nekaj, kar vas navdušuje, npr. tek, sprehajanje, vodna aerobika, odbojka ali pa skakanje na trampolinu. Če vas dejavnost zabava, boste laže ostali motivirani.
  • Vzpostavite spalno rutino, pri čemer se v posteljo odpravite ob točno določenem času in poskrbite za sprostitev.

* Zamenjava nasičenih maščob v prehrani z nenasičenimi lahko prispeva k vzdrževanju normalne ravni holesterola v krvi. Povišan holesterol je dejavnik tveganja za razvoj bolezni srca in ožilja. Povišan holesterol je dejavnik tveganja za razvoj koronarne bolezni srca. Za koronarno bolezen srca obstaja več dejavnikov tveganja, sprememba enega od teh dejavnikov ima lahko pozitiven učinek kar pa ni nujno. Pomembno je, da ste pozorni na vse ter tako zmanjšate splošno tveganje za nastanek bolezni.

TOP